مقدمه:
این پروژه با عنوان مرکز آموزشی مختص نابینایان گردآوری شده است که دارای دو بخش ونه فصل می باشد وهدف کلی و نهایی آن تعامل اجتماعی و توجه به قشر نابینایان در جامعه درغالب طراحی مجموعه ای اختصاص یافته به آنها می باشد که در وحله ی اول عنصر دیدن به عنوان اصلی ترین عنصردر ذهن انسان ایفای نقش می کندولی بعدازمطالعه ی این پروژه متوجه خواهیم شد که برای درک کردن و بهره بردن از فضاهای درون مجموعه می توان با تکیه بر عناصرغیر بصری یا همان حس های ویایی،چشایی،لامسه،شنوایی ،شرایط وضع موجود را به نحومطلوبی حس کرد.
همچنین با طراحی چنین مجموعه ای فرد نابینا با حضور در آن احساس مالکیت و امنیت خاطر خواهد داشت و می داند که این فضا متعلق به اوست و با در نظر گرفتن شرایط خاص او طراحی شده است واز نظر احساسی و روانشناسی تأثیر بسزایی در او خواهد داشت.

 

 

تاریخچه تاسیس مرکز توان بخشی نابینایان
مرکز توان بخشی مکانی است برای تشخیص، تطبیق، بازسازی، تحرک و جهت یابی که افراد نابینا با مراجعه به آنها بر برخی از مسائل مربوط به نابینایی فائق آمده و افکار و عقایدشان را راجع به دنیای نابینایی بهتر نظم می دهند. بسط و توسعه مهارتهای ویژه، تقویت روحیه نابینایان و طرز برخورد با افراد از برنامه های مرکز توان بخشی است. کارگاه توان بخشی مکانی است که تسهیلات آموزشی در اختیار نابینایان گذاشته و با دادن آموزشهای مختلف آنها را جهت استخدام در بازار آزاد کار آماده می کند. بنابراین معلولین و نابینایان به کمک تدابیر و آموزش های توان بخشی نه تنها از برکت زندگی مفید بهره مند می شوند، بلکه می توانند افرادی مفید برای خود و جامعه باشند و به عنوان یک تولید کننده، نقش ایفا کنند.

جهت بررسی کامل فایل و دریافت روی همین لیک کلیک کنین