مطالعات خانه موسیقی شهر ۹۰صفحه 

 

 

 

بخشی از مطالب:

مقدمه:
معماری بسیار توانمندتر و موثرتر از هر هنر دیگری با حیات انسان مرتبط بوده‌است. اگر فرهنگ را جلوه های حیات در یک جامعه بدانیم و عنصر تمدن ساز و نشانه اشتیاق فراینده آدمی‌به بهبود ارتقا و باروری حیات تعریف کنیم می توانیم ادعا کنیم که فرهنگ و معماری همیشه در تعامل با هم به سر برده اند. روح انسان همیشه تجربه هبوط ماندن زندگی کردن واستقرار رابیش ازهرعرصه دیگر درمعماری احساس کرده است وتاریخ معماری خود دلیلی براین ادعاست که معماری فرخنده تر و پرشکوه تر ازهرساخته وآمیخته بشری توانسته انگیزه تعالی و اوج به خواسته های هنری را در زندگی انسا ن تشدید و تشویق کند. گویی هیچ هنری چون معماری نمیتواند در عین حالیکه انسان را در بر میگیرد در انسان احساس و حالتی ایجاد تحولی در او پیدا کند و تاثیری بر او نهد.
معماری پروراندن ساختن و فراوردن اندیشمندانه فضاست. و فرهنگ نیز عامل پروراندن آدمی عامل کشاندن انسانهاست به اصالت جمعیت و انسانیت.

برای توضیحات بیشتر و دریافت رساله به ادامه مطلب مراجعه نمائید…

 

موضوع تحقیق:
موضوع تحقیق سرای موسیقی شهر می‌باشد که در حقیقت مکانی فرهنگی _ اجتماعی برای اجرا، آموزش و عرضه موسیقی جدی و اصیل ( و نه موسیقی تجاری ) است.

ضرورت تحقیق:
دیر زمانی است که معماری و موسیقی اصیل، تخصصی و جدی، جای خویش را به هنرهای فانتزی و تجاری بخشیده اند، در این ورطه از زمان نیاز به یک تحول و دوباره نگری به این عرصه های هنری به شدت احساس می‌گردد تا بتوان نه تنها هنرهای اصیل و ارزشمند گذشتگان را احیاء نمود، بلکه فضایی برای رشد و پرورش استعدادهای نهفته ایجاد کرد.
اولین قدم برای رسیدن به این اهداف یجاد مکانی است با امکانات مناسب، تا زمینه ساز این اهداف گردد، و این وظیفه خطیر بر عهده « معماری » می‌باشد.

روش تحقیق:
الف) تعیین و تعریف موضوع پژوهش
ب ) مطالعه و بررسی دقیق و عمیق نوشته ها و مقالات موجود در حوزه موضوع تحقیق
ج ) مشخص نمودن روش و وسائل جمع آوری اطلاعات.
د ) طبقه بندی اطلاعات صحیح کافی برای هدف پژوهش.
ه ) توصیف، تجزیه و تحلیل و تعبیر و تفسیر یافته ها.
و ) تنظیم و ارائه الگوی برگزیده.

اهداف:
اهدافی که مدنظر این پروژه بوده‌است به شرح ذیل می‌باشد:
۱٫ باز شناخت دوباره در باب مفاهیم موسیقی و هنر
۲٫ یافتن جنبه های اشتراکی دو مقوله موسیقی و معماری به عنوان دو شاخه مهم هنر
۳٫ ارائه و پیشنهاد الگویی شکل گرفته از نتایج تحقییات که نظیر آن در کشور وجود ندارد، و گرچه که امکانات موجود
۴٫ حوزه نفوذ آن را تا حد شهر کاهش می‌دهد، ولیکن آثار و تبعات آن می تواند در حد ملی یا حتی فرا ملی گردد.

 

جهت بررسی کامل فایل و دریافت روی همین لیک کلیک کنین